Sunday, April 27, 2008

sülve-föve I.

múlt héten randomszerüen villámlátogatást tettem Locarnóban, furcsa munkaokokból, mindenesetre a DHL-t köszönet illeti, hogy elszúrták nekem valamit, én meg mehettem. Mivel Locarnonak nincs nemzetközi reptere, így Milánóban landoltam, ahonnan, ahová kocsival hoztak vittek. egy kis hegy faluban zajlik a téglapakolás, ahol olyan házi minsetrónéhoz volt szerencsém, amit valószínüleg, amíg élek nem felejtek, na és persze a szicílai sütl-rizsgombóc sem megy ki a fejemböl. vasárnap reggel, amikor már haza felé jöttem, még nem volt nyitva a szálló étterme, így a reggelit buktam, de a reptéri mini pékség kárpótolt egy csodával. mintha quich lett volna, de közben mégsem. ma aJudapest brunchra ennek egy réteslapbacsomagolt verziójával leptem meg a népet. azt mondták szerették. gondolom nem hazudtak, mivel egy falat nem maradt belölle.

Gombás rétestorta

hozzávalók
  • ½kg gomba
  • 3 szál újhagyma
  • 5 tojás
  • 15 dkg márványsajt, vagy gorgonzóla
  • vegeta
  • bors
  • olaj
  • 1 ½ csomag réteslap
  • 1 tojás kenéshez
egy serpenyöben olajat hevítek, az újhagymát felkarikázom, és megfutattom rajta, és az összevágott gombát megdinsztelema vegetával meg jó sok borssal. amikor kész, hagyom kihülni kicsit, összeturmixolom majd belemorzsolom a sajtot és belekeverem az öt tojást. tortaforma aljára sütöpapírt teszek, majd a formát szépen kibélelem a réteslapok felével, beleöntöm a tojásos gombás keveréket, majd szépen befedem a maradék réteslapokkal. a tetjét megkenem tojással, hogy ne nyíljon ki, és szép aranybarna legyen. elömelegített sütöben cc 25 perc alatt készre sütöm.