Friday, March 14, 2008

Thai kókuszos csirkeleves

ez az étel igazi hideg napk levese. legalabbis számomra. kiadós, és borzasztóan csípös.legalábbis én, úgy szeretem. Tiptöl a kedves thaiföldi takarítónötöl tanultam, még Dániában, és bár én nem eszem meg a húst belölle, azért nagyon szeretem. vegatáriánus változatát champion gombával készítem.

hozzávalók
  • 450ml kókusztej (konzerv kapható)
  • 3-4 szál ázsiai citromfü
  • 1 nagy csokor friss zöldhagyma
  • 1 póréhagyma
  • 1 fej salotta hagyma
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 50 dkg csirkemell
  • 1 bögre jázmin rízs
  • curry
  • 1 friss zöld chilie
  • 2 friss piros chilie
  • 10-15 frisskorianderlevél
  • rózsabors
  • olaj
egy nagy lábosban felhevítek két-három evökanál olajat, megpirítom benne a kockára vágott húst, majd a felkarikázott ázsiai citromfüvet, zöldés póréhagymát, és az egészen apró kockákra vágott salotta és lialhagymát. amikor a hagyma már üveges, és a csirke is kezd egy kis színt kapni, hozzádom a rízsr, hagyom kicsit megpirulni - amíg a szemek egészen fehérek lesznek. alapos átforgatás utánmegszórom alaposan curryvel, egy olló segítségével belevagdosom a chilie paprikákat, alaposan összekeverem, majd hozzáadom a kókusztejet és sózom, borsozom, valamint beleszórom az egészen apróra vágott koriander leveleket. lassú tüzön addíg fözöm, amíg a rízs meg nem puhul.

No comments: