Tuesday, October 5, 2010

batáta izé


hideg van, tél és rosszkedv. a rosszkedv oka, a hideg, a tél, és még egy kisebb alakulat más dolog, de azokról most nem beszélek. a batátáról - ami magyarul édesburgonya, de én egy sznob vagyok, és ezért flancosan batátának nevezem - viszont annál többet.
sokáig nem is tudtam, hogy a világon van, amíg csak még Dániában Ayman, a séf, nem csinált valami mellé köretnek hagymával, fokhagymával, oregánóval és egy pici rozmaringgal. akkor elájultam, hogy ez mi ez ami ilyen finom, és az ájulás azóta is tart. természetesen a batáta Dániában fillérekbe került, csakúgy, mint Israelben, ellenben itthon a hús árával vetekszik. mivel én nem nagyon kulitválom a húst, ezért időnként beújítok egy kis batátát. ez történt most is.

hozzávalók

  • 2-3 szem édesburgonya
  • 5-6 szem sima krumpli
  • 2 fej hagyma
  • 2 paradicsom
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • oregánó
  • rozmaring
  • kéksajt
  • egy marék pirított dió
  • 2 evőkanál olaj
a hagymát apróra vágom, és az olajon megfuttatom. a krumplit és az édesburgonyát apró kockákra vágom, és a hagymára dobom, majd a pucolatlan gerezd fokhagymákat is. a paradicsomoakt nyolcadokra vágom, sózom, rádobom a fűszereket és megpirítom az egész hóbelevancot. amikor a krumpli puha és az édesburgonya szétfőtt, meg kicsit az alja a cuccnak odakapott, akkor kész.
tálaláskor megszórom a tetejét az apróra vágott pirított dióval és kéksajtot morzsolok rá.

No comments: