Saturday, February 16, 2008

tárkonyos gombaragu-leves

amit nem biztos, hogy helyesen írtam le.
mostanában a savanykásízekbe vagyok beleörülve. elégge komolyan. amiben nincs citrom, vagy ecet, szinte szóba sem jöhet. ez a raguleves, nem igazi raguleves, mert ugye nincs benne hús, ami a ragulevest ragulevessé teszi. viszont finom, és csípös, hideg napokon igazán felmelegít. (itt, Dániában, ahol átmenetileg táborozom, ilyenek vannak most)
eredetibb recept nyilván van valahol a világ(háló)on, de ez egy saját fejlesztés.

hozzávalók
  • 1/2kg csiperke gomba
  • 3 közepes sárgarépa
  • 1 kis fehérrépa
  • 1/2 fej kis zeller
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 2 kisebb krumpli
  • 2 marék zöldborsó
  • bors
  • 2 evökanál olaj
  • tárkony
  • ecet
  • joghurt/kefír
  • citrom
az olajat egy nagy lábosban kicsit felmelegítem, az apróra vágott hagymát megfuttatom rajta, majd hozzáadom a felkarikázott fehér és sárgarépát, a felkockázott zellert, és a szintén felkockázott krumplit. amikro ezek is kicsit megpirultak a hagymával együtt, hozzáadom a gombát meg a zöldborsót, kicsit pirítom megint, majd sózom, hozzáadom a tárkonyt (én jó sokat szoktam) és felöntöm cc 8dl hideg vízzel, és adok hozzá bö három evökanál ecetet, majd lassú tüzön felforralom cc fél óra alatt.
amikor az összes zöldség puha, hozzáadom a joghurtot/kefírt, esetleg utánsózom és persze borsozom.
forrón tálalom kis extra joghurttal a tetején és frissen belefacsart citrommal.

No comments: