Tuesday, June 24, 2008

pasta

már régi vágyam volt a home made pasta. irigykedve néztem a mindenféle főzős műsorokban, ahogy mosolygó, vékony nők sitty-sutty csinálják a tésztát minden nehézség nélkül. azt éreztem nekem is kell egy tésztagép. így addig-addig jártam utána, míg a Hunyadi téri piacon sikerült beszereznem az új barátot. azóta nincs megállás, a gép meg én haknizunk. van hogy együtt, van, hogy csak én meg a végtermék a kis dobozkában. ami a legszembetűnőbb különbség, hogy a tészta főzési ideje valóban lecsökkent 2-3 percre, és hát az íz, no mercy. ahogy kenyeret sem veszek jóideje, úgy fest, tésztát sem fogok, hacsak nem a jó öreg napközis kagylótésztára fogok vágyni.





a tészta receptje ahányházannyiszokás dolog, szóval ez itt az én verzióm:

hozzávalók

  • 2 egész tojás
  • 30 dkg liszt
  • 0,5 dl víz
  • bors
a lisztet átszitálom, majd beleadom az összes hozzávalót, és szép, fényes, kemény tésztát gyúrok belőle. felhasználás előtt fél-egy órát pihentetem a hűtőben, majd hat darabba szedem, kukacformára gyúrogatom őket, és kinyújtom a géppel. ha olyanom van, simán csak a széles metéltvágóval összevágom a lapokat, ha meg olyanom van, nem vágok semmit. lisztes deszkára teszem, a feléig megkenem tojással, kis kupacokat halmozok rá, pl. friss kecskesajtból, olyan 2 centi távolságra egymástól, és fél centire a tészta szélétől. majd ráhajtom a másik felet és a kupacok között óvatosan lenyomogatom. derelyevágóval kockákra vágom és forró vízben 3 perc alatt megfőzöm. ezt ha akarom, már raviolinak is hívhatom.

2 comments:

Éva said...

Próbáld ki úgy egyszer - ha van kedved -, hogy ahány tojást használsz, annyiszor tíz deka lisztet veszel hozzá, és semmi vizet. Ha lehet fokozni az élményt, hát az még nagyobb királyság...

Roka said...

Szia, végre ràdtalàltam. >Szoval a tésztahéppel kapcsolatban szretnék érdeklôdni. Hogy mennyibe kerül, milyen néven fut és esetleg, hogy a Hunyadin mégis merre keressem. Köszönöm!